بخون تا بدونی

خبر،داستان،سیاسی،طنز،خلاصه همه چیز

بخون تا بدونی

خبر،داستان،سیاسی،طنز،خلاصه همه چیز

قانون این وب فقط یه چیزه و بس و این قانون دراین بیت شعر زیبا از استاد شهریار خلاصه میشه

شهریارا گو دل از ما مهربانان مشکنید


ورنه قاضی در قضا نامهربانی میکند

پیام های کوتاه

برادر یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۱ ب.ظ

برادر

 کلمه ای که خیلی اوقات ازش برداشت بدی داریم

بعضی ها فکر میکنن برادر یعنی این که کسی رو داشته باشی که فقط در سختی ها به کمکت بیاد.

بعضی از امتیاز برادر  وقتی که میخوان دعوا کنن استفاده میکنن.

بعضی ها هم فکر میکنن برادر یه موجود اضافیه که فقط بلده مچ گیری کنه و نزاره که اون حال کنه.

بعضی ها هم هیچ تفسیری از برادر ندارن فقط میگن داداشی دور و بر من نیا.


اما معنای اصلی برادر چیه 


به این تصویر نگاه کنید


برادر نه گوشت قربانیه که ما بخوایم برای موفقیت خودمون قربونیش کنیم نه این که یه موجود اضافیه.

اما اضافی نبودن برادر رو کسانی که مثل من داداش خونی ندارن میفهمن و بس.

برادر واژه مقدسیه نه برای وضایفی که به گردن داره  به خاطر این که اگه ارزش خودش رو بدونه میتونه برای شما و خودش در طی مراحل زندگی کمک باشه


برادر یعنی این که هر وقت در تنگنای بودی که خودت صلاحت رو نفهمیدی بیاد و با آرامش برای تو فکر کنه و به صلاح تو بیندیشه خودش رو به خطر بندازه تا تو آرام باشی 

تا تو راحت زندگی کنی و اشتباه تصمیم نگیری،برادر یعنی کسی که هر وقت کج رفتی بیاد و راهنمایت کنه و اگر قبول نکردی برای خودت سیلی به صورتت بزنه تا زندگیت رو با گرمی درد سیلی گرم کنه 

نه این که با اشتباهات و غرور های نا بجاش در تصمیم گیری های اشتباهت بهد کمک کنه و خاله خرسه باشه


اما متاسفانه خیلی از ماها فقط برادر رو در چند کلمه خلاصه میکنیم(انتقام گیرنده غصه های من،زور،غرور،تکبر، سر خر،مزاحم،لجوج،بی انصاف)


اما این تفسیر از برادر وقتی معنا پیدا میکنه که خانواده ها نقش هر کس در زندگی رو برای فرزندانشون مشخص کنن هم وضایف پسر هم دختر و هم این که راه و روش زندگی کردن رو هم بهشون یاد بدن چیزی که خیلی وقته خانواده ها فراموش کردن.

و به همین دلیل که در جامعه اسلامی ایران آمار طلاق اینقدر بالا رفته

 به خاطر این که فرزندان وظایفشون رو از کودکی و از زبان پدر و مادر نمیشنون وقتی وارد زندگی مشترک میشن از هم توقعات نا به جای دارن و خیلی زودبه طلاق میرسن


نه این که فقط به فکر سیر کردن شکم ها و پوشاندنشون با لباس ظاهری باشن

بهترین لباس و بهترین غذا آموزش اصول زندگیه 

در خصوص خواهر ها هم بعدا باید بگیم ها

نظر یادتون نرهههههههههههههه

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۴
محمد جواد

نظرات  (۸)

۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۰ یا مهدی(عج)
تصویر فوق العادددددددددده بود
و همچنین متن

سلام علیکم
با دو مطلب
دلم میخواست آقا اینجا به من هم لانه میداد...

و

آه ای جوانان هوشیار باشید!

به روزم و منتظر حضور شما و نظراتتون


یا علی

التماس دعا


سلام
آقا تو همش تنهایی میری سفر و زیارت و خوش گذرونی
قبول نیست برادر
نه سوغاتی نه چیزی
پاسخ:
ما چاکر شما داداش گل  هستیم
امر بفرما تا در رکاب بریم زیارت اما اگه پایه ای برای زیارت آقا امیر المومنین و جهاد

سلام حالتون خوبه ان شا الله

مطلبتون خیلی قشنگ بود طوری که دلم برای داداش گلم تنگ شد

التماس دعا

آخیییییییییییییی!!
الهی!!
مرد ینی تکیه گاه! پدر ، برادر ، شوهر و ...
۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۴ یه شکست خورده از برادر
حالم از هرچی برادره به هم میخوره
دوتا دارم یکی از یکی گوه تر
به اندازه دنبا میخواستمشون ولی خیلی نادون بودم
داداشمو خیلی دوس دارم اما اون نمیفهمه
پاسخ:
مطمئن باشید هیچ برادری نیست که عشق و علاقه خواهرش رو به خودش نفهمه اما غرورشون اجازه نمیده نشون بدن
من نمیدونم برادری یعنی چه چون برادر کوچک تر هستم و در  حق برادر بزرگ ترم برادری کردم ولی برادری ندیدم!!!!!!
پاسخ:
آقا یاسین عزیز امیدوارم ایشون هم متوجه خوبی های شما بشن و درست رفتار کنن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">