بخون تا بدونی

خبر،داستان،سیاسی،طنز،خلاصه همه چیز

بخون تا بدونی

خبر،داستان،سیاسی،طنز،خلاصه همه چیز

قانون این وب فقط یه چیزه و بس و این قانون دراین بیت شعر زیبا از استاد شهریار خلاصه میشه

شهریارا گو دل از ما مهربانان مشکنید


ورنه قاضی در قضا نامهربانی میکند

پیام های کوتاه

بازگشت به دهه 70 ارتجاع است نه اعتدال

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸ ق.ظ

عده‌ای خائن، تحریم‌ها را طاقت‌فرسا کردند/ بازگشت به دهه 70 ارتجاع است نه اعتدال

حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه تبیین فرصت‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی که به همت بسیج دانشجوئی دانشگاه اصفهان در تالار صدر دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار شده بود، با توجه به اینکه لازم است برای تبیین صحیح موضوع فرصت‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی اشاره‌ای به جریان‌های سیاسی قبل از انقلاب اسلامی داشته باشیم.

 

ترکیب عرفان، سیاست و عدالت‌خواهی در انقلاب دشمنان را متعجب کرد
 
وی با بیان اینکه یکی از نخستین ابهاماتی که سبب سردرگمی و تعجب دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی بوده، ترکیب 3 عنصر ناهمگون عرفان، سیاست و عدالت‌خواهی است، افزود: بر اساس معیارها و ملاک‌های نظام حاکمیتی غرب، سیاست با شعار عدالت‌خواهی و عرفان و معنویت ناسازگار است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در حقیقت انقلاب اسلامی معیارها و ملاک‌هایی را به جهان معرفی کرد و میدان جدیدی را در دنیا به نمایش گذاشت که قوانین، مفاهیم و دستورالعمل‌های تازه‌ای را از منظر ابرقدرت‌های غربی و شرقی ایجاد کرد، تصریح کرد: آنچه که مستکبران از آن زمان تاکنون هنوز نتوانستند هضم و درک کنند ریل‌گذاری جدید حاکمیتی در جهان از سوی نظام و انقلاب اسلامی برای این قطار جهانی بود.
 
وی با بیان اینکه هدف مستکبران و ابرقدرت‌های غربی و شرقی همراهی ایران با قطار سرمایه‌داری، سکولاریسمی و لیبرالی آنها بود، بیان کرد: تا به امروز مبنای اختلافی و تفاوتی مستکبرانی چون آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با نظام اسلام همراهی نکردن نظام حاکمیتی ایران با آنها است.
 
*بیان وجود گزینه‌های روی میز آمریکا از زبان نجس آمریکا چیز تازه‌ای نیست
 
رحیم‌پور با وجود گزینه‌های روی میز آمریکا و بیان آن از زبان نجس آمریکا را چیز تازه‌ای ندانست و خاطرنشان کرد: در زمان امام راحل نیز چنین سخنان گستاخانه‌ای را مطرح کردند و جواب دندان‌شکنی از سوی امام راحل شنیدند.
 
وی پیرامون توطئه‌ها، فتنه‌ها و تهدیدها‌ی دشمنان ‌علیه ملت ‌و نظام جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته گفت: انقلاب اسلامی همچنان به راه خود مستحکم و با استوار ادامه می‌دهد و اسلام ناب محمدی(ص) همان اسلام مترقی، مردمی، اجتماعی و مبتنی بر عقلانیت است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر عواملی که سبب سرفرازی ایران در برابر نیرنگ‌های دشمنان شده است را وجود رهبری، ولایت‌فقیه و درجه بالای شعور اجتماعی مردم ایران دانست و اظهار کرد: برخی مانند زبیر یار و محب پیامبر(ص) و دشمن علی(ع) هستند که این تغییر نگرشی و روند زندگی از سوی زبیر کسی که در ابتدا یار پیامبر و در انتهای زندگی‌اش در مقابل حضرت علی قرار گرفت، یک پیام دارد.
ولایت‌فقیه شاخصه مکتب انقلاب اسلامی است
 
وی با بیان اینکه تغییر یک فرد انقلابی و ارزشی امکان دارد و دشمنان و مستکبران روی این نقطه‌ضعف انقلابیون حساب بازکرده‌اند، افزود: معیار اعتدال، افراط و تفریط مکتب انقلاب اسلامی و شاخص و شاقول آن رهبری و ولایت‌فقیه است و این آونگ انقلاب همواره در حال گردش است.
 
ازغدی با توجه به تحلیل‌های مربوط به انقلاب اسلامی متعلق به چپ سکولار یا تفکر لیبرال کمونیستی، اظهار کرد: این گروه‌ها معتقد بودند این انقلاب نمونه‌ای از شورش حاشیه مقدس به متن مادی است.
 
وی با بیان اینکه با این وجود در این لحظه انقلاب سردرگم می‌شود که آیا منطبق بر حاشیه باشد یا منطبق بر متن مادی باشد، افزود: حاشیه و متن اصطلاحی است که فیلسوفان غربی استفاده می‌کنند و در نتیجه بر اساس آن بیان می‌شود که وقتی دین حاکمیت تشکیل دهد برای دین زیانی نظیر تقدس زدایی به وجود می‌آید و زمینه سقوط آن را فراهم می‌کند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در جهان ثابت شده است که همه سفارت‌خانه‌های آمریکا در تمام دنیا و حتی کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر آلمان و فرانسه لانه جاسوسی است، تصریح کرد: زمانی که سفارت‌خانه آمریکا در ایران توسط دانشجویان تصرف شد بسیاری از افراد از جمله مهندس بازرگان ترسیدند و حتی دست به استعفا زدند.
 
انقلاب اسلامی پس از 35 سال ذره‌ای از قداست دینی خود منحرف نشد
 

 

وی به برگزاری تشییع پیکر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین تشییع جنازه جهان و موفقیت‌های روزافزون نظام و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان کرد: با وجود این مسائل حضور موثر مردم در متن حاکمیتی به مستکبران ثابت شد که انقلاب اسلامی بر خلاف پیش‌بینی‌های دشمنان ما ذره‌ای از صفت انقلابی بودن و قداست دینی خود منحرف نشده است.
 
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه از دیگر مواردی که مستکبران آمریکایی و غربی بر آن شرط بسته بودند ناکارآمدی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: خلاف این مسئله نیز در 35 سال گذشته به آنها به اثبات رسید و آنها قمار خود را باختند.
 
وی با اعتقاد بر اینکه پیشگویی و پیش‌بینی‌های مستکبران برای گفتمان‌های لیبرال مذهبی ارزشی جهان صحیح بود اما با گفتمان انقلاب اسلامی سازگاری نداشت، گفت: از منظر حاکمیت‌های غربی و آمریکایی افراد انقلابی پیش از پیروزی هر انقلاب با شعار عدالت‌خواهی می‌آیند و پس از به قدرت رسیدن با شعار آزادی‌خواهی ادامه می‌دهند چراکه می‌دانند عدالت هزینه داشته و در قدرت باید محافظه‌کار بود.
 
انتخاب‌های ملت ایران جهان را گیج کرده است
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی پیشگویی‌های آنها را باطل کرد، اظهار کرد: برخی به آرای مردم بدبین هستند و ملت ایران با انتخاب‌های خود ثابت کرده است که به یک تربیت دینی فوق‌العاده رسیده است که این انتخاب‌ها همه جهان را گیج کرده است.

آرای مردم سبب حرکت درست انقلاب شده است
 
وی با بیان اینکه ملت ایران همواره با انتخاب‌ها و فعالیت‌ها و حضور خود در طول 35 سال گذشته مانع از انحراف انقلاب از مسیر حقیقی خود شده است، افزود: من معتقدم که علی‌رغم وجود تناقضات و اختلافات رفتاری مردم در طول سال‌های گذشته آرای مردم سبب حرکت صحیح انقلاب در پشت سر ولایت‌فقیه شده است.
 
سوءاستفاده عده‌ای خائن تحریم‌ها را طاقت‌فرسا کرد
 
رحیم‌پور ازغدی با اعتقاد بر اینکه تحریم‌های حال حاضر به هیچ‌وجه شکننده و سخت نبوده اما با دست‌اندازی به بیت‌المال و سوءاستفاده عده‌ای خائن طاقت‌فرسا شد، تصریح کرد: این نظام و ملت تهدیدها و تحریم‌های بسیار سخت تری را در اوایل انقلاب دیده و چشیده و از آنها عبور کرده است.
 
وی با بیان اینکه از منظر غربی‌ها و آمریکایی‌ها این امکان وجود نداشت که انقلابی کارآمد، ارزشی و انقلابی باشد و از سوی دیگر از پشتوانه مردمی بهره ببرد، بیان کرد: مردم در طول سه دهه گذشته با حضور خود اجازه سقوط، نابودی و حذف نظام جمهوری اسلامی ایران را نداده‌اند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اظهار تأسف از وجود یک سری جریان‌های شرمنده در حکومت اسلامی ایران که نیاز به توجیه آنها است، خاطرنشان کرد: وجود چپ‌ترین و رادیکال‌ترین سخنان و راست‌ترین نقطه نظرات در این انقلاب اسلامی سبب سردرگمی مستکبران شده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس اسناد آمریکایی‌ها، سازمان سیا و ساواک، روحانیت تشیع تنها بخشی بود که آنها در دوران پهلوی هیچ قدرتی روی آن نداشتند، گفت: این مسئله تنها به این دلیل بود که به گفته خودشان هرگز تصور نمی‌کردند که روحانیت توانایی اداره و حاکمیت جامعه را داشته باشد.
 
دشمنان با اسلام آمریکایی و سکولار سر جنگ ندارند
 
رحیم‌پور ازغدی با توجه به دشمنان با اسلامی که با وحدت مذاهب اسلامی مخالف است، مشکلی با زیر یوغ آمریکا بودن حکومت اسلامی ندارد، مصرف گرا باشد، تولیدات نداشته باشد، از فلسطین طرفداری نمی‌کند و با رژیم صهیونیستی زاویه ندارد هیچ تضاد، جنگ و دعوایی ندارند، اظهار کرد: دشمنان همواره با شعارهای ظاهرفریب، شعارهای خوب و انقلابی را کنار می‌زنند و برای اینکه قوانین الهی را کنار بگذارند شعار حقوق بشر سر می‌دهند.
 
دانشجو باید ضمن رعایت قانون و احترام، سخن حقش را به صراحت بزند
 
وی با بیان اینکه دشمنان برای زیر پا نهادن عدالت شعار آزادی سر می‌دهند، افزود: هنر دانشجو این است که حرف و سخن حقش را بدون در نظر گرفتن منافع و عرف جامعه بیان کند که البته در این مسیر رعایت قانون و احترام ضروری است.
 
گفتمان اعتدال به ارتجاع به دهه 70 تفسیر شد
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از گفتمان دولت و عدم تحقق و تبیین صحیح آن با اعتقاد بر اینکه شفاف‌سازی و تعیین مرز میان اعتدال و گفتمان ارتجاع و بازگشت به دهه هفتاد یک ضرورت است، تصریح کرد: آیا انقلاب اسلامی دچار یک ارتجاع دهه هفتادی در دهه 90 شده است یا اینکه یک گفتمان تازه مطرح می‌شود.
 
وی با بیان اینکه لیبرالیستی با اعتدال گرایی برابر نیست بلکه لیبرالیستی کاملا متناقض و مخالف با اعتدال گرایی است، بیان کرد: لیبرالیسم خود یک مکتب افراطی است و اعتدال انقلابی به معنای لیبرالیسم ارزشی نیست بلکه اعتدال تعریف و لوازمی دارد که این لوازم در عرصه‌های مختلف نظیر روابط دیپلماتیک، فرهنگ و سیاست باید رعایت شود.
 
رحیم‌پور ازغدی بازگشت به دهه هفتاد را عین ارتجاع دانست که معنای اعتدال گرایی و انقلابی نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: ما باید از تجربیات مثبت و منفی دهه هفتاد استفاده کنیم و هر سه قوه باید در چارچوب و فرامین این نظام حرکت کنند.
 
هشدار رحیم‌پور ازغدی به انقلابیون
تاکتیک سر بریدن با پنبه در شرایط فعلی هوشیار باشند چراکه شیوه و تاکتیک عده‌ای تخریب به صورت چراغ خاموش است، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مدنظر است که عدالت‌خواه، عقلانی، علمی و با رویکرد اسلامی نسبت به سبک زندگی باشد که در برابر چنین اقتصادی، اقتصاد وارداتی، مصرف گرا و نو لیبرالیسم بر اساس تجمل‌گرایی و اشرافی گری غیرعلمی قرار دارد.
 
اشرافی گری نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی و انقلابی گری است
 

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعتقاد بر اینکه محور اقتصاد مقاومتی مبارزه با رابطه میان قدرت و ثروت، بدین معنا که ثروت قدرت آور و قدرت نیز ثروت آور باشد، اظهار کرد: چنانچه مسئولان در دستگاه‌های دولتی و قضاوتی سرمایه‌های میلیاردی و زندگی‌های فوق اشرافی داشته باشند خطر انحراف آنها از مسیر انقلاب حس می‌شود.
 
وی در تذکر به دانشجویان با تأکید بر اینکه نحوه مبارزه دانشجویی با چنین افرادی تهمت، جو سازی و شایعه نیست بلکه باید از طریق آگاه‌سازی، شفاف‌سازی و امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد، افزود: ترویج سبک زندگی، اشرافی گری و تجمل‌گرایی از تاکتیک‌های دیگر دشمنان است.
 
رحیم‌پور ازغدی در تبیین سیاست کوچک‌سازی دولت با بیان اینکه اگر این سیاست به منظور اصلاح ساختار نظام اداری باشد سخن صحیحی است، تصریح کرد: اما اگر این سیاست به معنای غلبه اهرم‌های خارجی بر نظارت‌های داخلی باشد غلط و نادرست است.
 
وی با اعتقاد بر اینکه ما باید در سیاست خارجی خود بر ماهیت جهانی انقلاب اسلامی تأکید داشته و ایستادگی کنیم، بیان کرد: استراتژیک برد برد با رژیم غاصب صهیونیستی معنا و مفهومی ندارد چراکه سیاست خارجی عقلانی انقلابی با تاکتیک برد برد باید برای همه ملت‌ها و دولت‌ها باشد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۲
محمد جواد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">